Idén lesz tíz éve, hogy megalapítottam az egészséges növényi zsiradékokkal és olajokkal foglalkozó vállalkozásomat. Az elmúlt tíz évben egészen tisztességes kis birodalmat építettem fel. Mindig is fontos volt számomra az egészséges táplálkozás. Egy olyan családból jöttem, ahol mindent disznózsírból és hideg margarinból készítettek. Ezeknek az ízét sem szerettem és tanulmányaim is arra mutattak, hogy nem tesznek igazán jót az emberi emésztő rendszereknek. Ezért vágtam bele a kezdetben kicsi, aztán szép lassan egyre nagyobbra növő vállalkozásomnak. Először csak magvakból préselt olajokkal foglalkoztunk és ezeket szállítottuk ki az üzletekbe.
Kezdetben csak egy kisebb raktárhelyiségük volt. Aztán ehhez később kapcsolódott egy saját bolt is. Ez a mai napig nem túl nagy, a bevételünk java részét a kiszállításokból kapjuk. Később már szereztük szőlőmag olajat és kókuszzsírt is. Amikor két évvel ezelőtt olíva olaj beszállító váltására került a sor, mert az előző gyár megszűnt, akivel szerződésben álltunk, lépett be az életembe a férjem.
Eredetileg olasz és Olaszországban is élt a közelebbi megismerkedésünkig. Saját olíva ültetvénye van és Európaszerte szállítja a kiváló minőségű olaját. Mondhatjuk tehát, hogy a terméke, és így a szemlélete is magas színvonalú, mondhatnám azt is, hogy világszínvonalú. Fél évvel ezelőtt úgy döntöttünk, hogy összevonjuk a két vállalkozást. Sokáig ez nem érte meg gazdaságilag, de végül úgy nézett ki, hogy így sokkal jobban fogunk járni mind üzletileg, mind anyagilag.
A fúzió azonban nem ment olyan könnyen, mint ahogy azt előzetesen elképzeltük. A különböző papírmunka mellett át kellett szervezni az eddigi munkaerőt, és szükségünk volt újakra is. Az ügyfeleinket is értesíteni kellett a változásról. A raktárainkat is összevontuk, mert költséghatékonyabb, ha a tárolást egy helyen intézzük.
És ha már a tárolásnál tartunk… Nekem eddig nem volt saját informatikusom, a férjem cégében viszont igen. Mivel az ő vállalkozása kiterjedtebb, bár nekem több fajta termékem van, neki sokkal nagyobb gyára és sokkal több kapcsolata. Az összeolvadással az informatikai hátterünket is újra meg kellett alkotni. Az egyedüli informatikus nem volt elegendő, így felvettünk egy másikat is és szembesültünk egy újabb megoldásra váró feladattal, az adatok tárolásával. A férjem cégének éppen lejárt a szerződés a céggel, ahonnan a cég adataihoz tartozó szervert bérelte.
Az összeszerveződéssel egy időben kézenfekvőnek tűnt, hogy ezen a területen is változást hozzunk az életünkbe. Mivel a mi cégünk még az összebútorozást követően sem fog alapvetően nagy mennyiségű digitális adattal dolgozni ezért egy saját szerver birtoklása teljesen indokolatlannak tűnt. Sem helyünk, sem lehetőségünk nincs egy ilyesmi fenntartására. Az informatikusainknak sem ilyesmivel kapcsolatos feladatkört szántunk.
A történetnek ezen pontján lett nagyon fontos szerepe az új informatikus kollégánknak. Említette ugyanis, hogy az előző munkahelyén nagyon kedvező vps árajánlatokkal dolgoztak együtt egy szerver hoszt céggel. Mondanom sem kell, hogy mi is, mint mindenki más, kedveljük az egyszerű megoldásokat. Így, hogy akadt egy alkalmazottunk, akinek akadt kontaktja is, azonnal felkerestük a céget. Kiderült egyébként, hogy közös kapcsolat nélkül is nagyon meg lettünk volna elégedve a szolgáltatásukkal. A folyamatok ezen szakaszában én inkább a férjem megérzéseire és véleményére hagyatkoztam. Neki régebb óta van saját vállalkozása, és minden téren a maximális minőséghez van hozzászokva. Ez nem véletlen, mint írtam, a cége termékein keresztül ő több országgal is kapcsolatban van, ezért bővebb elképzelései és nagyobb elvárásai vannak egy színvonalas szolgáltatással kapcsolatban.
Számára az is egy fontos lépés volt, hogy ezentúl nem saját szervert birtokolt az általa irányított cég. Alapos számításokat kellett végeznie, de végül arra az eredményre jutott, hogy ez a vps ár sokkal kedvezőbb most nekünk, mintha az előző cégében kialakult tendenciát próbálná követni. Mivel jelenleg bérlésről van szó, annak is utána kellett járnia, hogy ennek hosszú távon milyen velejárói vannak. Alapvetően, a cégnek egyébként elég egyértelmű a honlapja és bőséges információ található rajta, mi mégis jobban szeretjük a személyes tanácsadást. Ezért egy időpont egyeztetést követően találkoztunk az illetékes kollégával, aki minden kérdésünkre készségesen felelt.
És ez az az ok, amiért a személyes találkozók hívei vagyunk. Így ugyanis testközelből tapasztalhatjuk meg, hogy pontosan kiktől fogjuk igénybe venni a kívánt szolgáltatást. Nem csalódtunk ebben a találkozóba sem, bár erről új informatikus kollégánk is biztosított. Számára is fontos, hogy egy olyan hoszt céget ajánljon nekünk, amellyel hosszú távon tudunk majd együttműködni. Hiszen az ő munkáját is aszerint fogjuk értékelni, hogy láttuk, megfelelő-e az ítélőképessége. De úgy tűnik, nagyon jól halad, hogy bebetonozza magát nálunk.
Na de visszatérve az első megbeszélésre! Megbizonyosodhattunk afelől, hogy az adataink teljes biztonságban lesznek. A dolgoknak ebben a részében először bizonytalan volta férjem, ezért szüksége volt egy szakmai meggyőződésre is. Mindent magunk alakíthatunk ki a szerverünk felületén, tehát a szabadságunk is megmarad, és ami különösen jó hír volt számunkra, hogyha probléma adódna, illetve az alapfenntartással járó ügyeket teljes mértékben a szolgáltató cég intézi. Hogy egyszerűen fogalmazzak, nem nekünk kell foglalkoznunk a karbantartással. Ez jelen helyzetben számunkra elég nehéz is lenne. Hiába egy régi üzletet viszünk tovább, sok nem várt bukkanó tűnhet fel előttünk és a következő időszakban nekünk száz százalékban ezekre kell majd figyelnünk, nem kötheti le az időnket a digitális rendszereink figyelgetése.
Mivel egy külső, tőlünk független cégről van szó, egyértelmű volt, hogy szükségünk lesz valamilyen módon a kapcsolattartásra is. Magát a rendszert nem csupán mi fogjuk használni, ezért több ember észlelhet hibát, vagy fogalmazódhatnak meg benne kérdések, ezért nagyon nem volt utolsó szempont, hogy kik lesznek azok az emberek, akikkel a bármilyen nemű kérdéseink esetén beszélhetünk majd. Megnyugtatásunkra a minket tájékoztató kolléga előkeresett jó pár roppant pozitív véleményt, amikben az ügyfélkapcsolati osztályon dolgozó munkatársak munkáját dicsőítik. Legnagyobb szerencsénkre pedig az egyik ügyfélszolgálati munkatárs éppen szüneten volt, így tudtunk vele kicsit beszélgetni. Tényleg nagyon kedves volt és látszott rajta, hogy nagyon szereti a munkáját és folyamatosan fejleszti a tudását.
A férjem a saját cégét hosszú időn át építgette fel, minden évben újabb és újabb teljesítendő feladatai és célkitűzései voltak. Így hódította meg évről évre az európai piacot. Látva a honlapon a RackForest évértékelő beszédeit, úgy érezte, hogy ennél a szolgáltatónál ugyanazt az elhivatottságot és profizmust kapja majd meg, amit ő is megad az ügyfeleinek. Ez egy olyan együttműködés lesz, ahol az elvárások és az igények találkoznak a kapott szolgáltatással. Az ilyesmit pedig meg kell becsülni a mi szakmánkban.
Én szenvedélyesen szeretem, amit csinálok, ezért számomra az is nagy hatással volt, minden amit róluk olvastam és ahogy láttam őket beszélni a munkájukról, arról árulkodott, hogy saját területükön hasonlóan nagy lelkesedéssel dolgoznak. Jövő héten írjuk alá a szerződést és nagyon boldogok vagyunk, hogy a munkafolyamatoknak ez a része ilyen szerencsésen zárult le. Biztos vagyok benne, hogy a céggel való együttműködésünk problémamentes és gyümölcsöző lesz, hiszen profik vagyunk, egymás között.